Po 8 latach produkcji Factorio w końcu doczeka się wersji 1.0. Premiera zaplanowana jest na drugą połowę przyszłego roku, a dokładnie na 25 września. Odpowiada za nie czeskie studio Wube Software, na którego czele stoją panowie Michal Kovařík i Tomas Kozelek. Gra jest produkowana od roku 2012, a w 2016 został uruchomiony tryb wczesnego dostępu.
W Factorio zajmujemy się budowaniem rozległych sieci fabryk, które wraz z naszym postępem będą w co raz to większym stopniu zautomatyzowane. Posłużą one do tworzenia bardziej i bardziej skomplikowanych dóbr, które to z kolei wykorzystamy do rozwoju naszego centrum. Gra została dodatkowo wzbogacona o tryb multiplayer. Chociaż może brzmieć to dosyć monotonnie i nudno, to jest zupełnie inaczej. Produkcja ta wciąga na długie godziny. I to nie tylko graczy zakochanym w tego typu strategiach ekonomicznych, ale i zwykłych komputerowych zjadaczy „mainstreamu”. Świetnym dowodem na to, jest fakt, iż będąc w samym wczesnym dostępie, gra sprzedała ponad 1.5 miliona kopii.
W ostatnim opublikowanym dzienniku dewelopera, Wube ogłosił, że ekipa miała świadomość, iż produkcja Factorio przeciąga się już zbyt długo. Twórcy przyznali, że przez długi czas kierowali się myśleniem „it is done when it is done” – będzie gotowe, kiedy skończymy. W trakcie upływających lat zrozumieli jednak, że tego typu myślenie nie jest najlepsze. Prowadzi do tworzenia produktu naprawdę wysokiej jakości, ale dzieje się to kosztem wiecznie przeciągającej się pracy nad grą.
Dodatkowo przyznano, że Factorio już w tym momencie jest bardzo dopracowane. Deweloperzy stwierdzili, że nawet wypuszczenie jej w tym momencie nie mogłoby zostać uznane jako porażkę. Jest jednak kilka rzeczy, które ekipa uznaje za niedokończone. Deweloper planuje zająć się nimi przez najbliższe miesiące, tak aby Factorio w wersji 1.0 usatysfakcjonowało zarówno ich pragnienie stworzenia jak najlepszej gry, jak i graczy, którzy otrzymają produkt kompletny i spełniający ich oczekiwania.
Pracę nad grą oczywiście się na tym nie skończą. Po premierze twórcy planują zająć się dodawaniem nowej zawartości i dalszym rozwijaniem Factorio. Będą to, tak jak sami twierdzą, jednak już elementy dodawane do istniejącej już całości, a nie ciągłe edytowanie niedokończonej produkcji.